fredag 29 augusti 2008

B, V, L & G

Nej, jag har varken blivit bisexuell , vegetarian, laktos- eller glutenintolerant!!

SÅ FRANSKT, _ _ _ _ _ e! Hade gärna stannat över en middag på en av restaurangerna här. Tänk ett skaldjursfat eller en ostronmiddag med Muscadet, innanför dessa murar! Nu blev det några futtiga ostron och pain au chocolat på stående fot.
Vi va en turistattraktion här, framför allt när tenderbåten våran ej kom till kaj pgra tidvattnet. För mig var det toppen, blev tvungen att stanna 1 1/2h längre iland under solen-gästerna först!!!


V_ _ _ går ej av för hackor heller, skön spansk stad som välkomnade skutan, sånt tycker vi om! Vem gillar inte uppmärksamhet frågar jag er också????????????????

_ _ _ _ _ _ _ n blir bara finare och finare, vilken toppenstad. Va här för 25 år sedan, just då nykär. Tyckte att det fanns en del rivningsobjekt då men till all tur va landet så fattigt att man ej hade råd att riva, Portugal har ju verkligen ändrats och det är så fint även om det är halt på gatorna.
Och kan ni tänka er, dom har döpt en tunnelbanestation efter mig- ja så säger våra gäster, inte vet jag. Kanske inte helt döpt bara efter mig för det finns andra intendenter också, den heter nåt med Intendente! Och Bairo Alto, herregud det kittlade både här och där och ville hoppa in i nån av restaurangerna eller barerna och bara njuta av livets goda. Små mysiga restauranger, hippa inredningar, stora vinglas, många barer-oj,oj, hit måste jag tillbaks.
Hittade också baren där Dan kom ut ur skåpet-(för oss alltså, inte för sig själv), hittade hotellet Azul (betyder blå) där jag bodde i början av 2000-talet- också då nyförälskad!! Om jag skulle bli det igen så då betyder det ju att jag måste ta mig en tripp till stan, större chans är det väl att Portugal vinner Eurovisionen- skulle annars va toppen!

Fick ett glas vin i famnen när grannarna stötte till glaset, till all tur vittvin denna gång- byxorna har varit med om motsvarande sats en gång tidigare men då va det rött- tänk vad ett par byxor också kan få uppleva! Jag skulle kanske göra en film- Mitt liv som Rogers byxor????
Världens ände känns detta som(Gibbis), hittar inget skojigt med denna destination så jag tog mig upp på taket och lyssnade på stridsplanen som dök upp & ned i det blå.

Har alltså besökt Belle Ile, Vigo, Lissabon och Gibraltar!

2320 km har jag jobbat, puh!

Inga kommentarer: