söndag 24 augusti 2008

Bangladesh next?

Oslo-Edinburgh-Leith-Bangladesh-m/s Kristina Regina- så blev resan till jobbet denna gång, rätt flyg hade jag i alla fall tagit för fram kom jag.
Dessa solbrända typer som jag upplevde på resan har alla ett ursprung från typ Bangladesh -jobbade i hamnen och terminalen i Edinburgh, hur har dom alla hamnat här?
Deras chef, den blonderade skotskan är samma som ifjol- how interesting!

Philadelphia Cream Cheese kostar 1.54£ i detta land eller i alla fall på nationella Konsum i Invergordon. Kassörskan va hur pratsam som helst men ack denna dialekt, hjälper ej fastän jag både lyssnar med ögon och öron, fick lite Närpesfeeling.
Ingen möjlighet att åka och hälsa på Lockness nu heller.

NordIrland är som det är, kommer ej att sticka hit på en helgtur och ni kan också hoppa över, klarar mig bra utan Londonderry, nej Derry som man måste säga här- lika viktigt att prata om Derry för invånarna här som att titulera von hit och af dit finlandssvensk!

Dublin; 60ml på 12h, behövs det tilläggas nåt?

Igen har en ny businessidé dykt upp, nu skall jag bli rödbetsodlare och göra chips av dem -kanske jag ändå skulle köpa mejeriet i min gamla hemby. Köpte rödbetschips på Mark&Spencer och herre min skapare vad gott, lite väl saltiga men vem är perfekt här i världen. Är säker på att min kompis på i Sto City säkert skulle gilla dem också, hon föredrar ju salt i maten och rödbetor är aldrig fel heller tycker hon .

Incidenten som hände på bytesdagen gav mig en del skratt. Det är nämligen så att vi importerar en del artiklar från Finland till våra finska gäster- havregryn, rågmjöl, HK Bleu, Fazers blå osv…… Allt flygs ned med samma flyg som våra gäster reser med- bort eller hem. Så även denna dag, flygfrakten kom ombord i Brest med diverse saker men vi fick ombord också några extralådor. Som inköpsansvarig så undrade jag vad som fanns i dessa lådor när dom hivades ombord men glömde sedan bort saken, det är väl nåt som köket behöver. Och vad fanns det i dessa lådor då, jo matboxarna som skulle serveras till våra gäster som flög hem till Helsinki. Så vi fick ombord ca 200 boxar med bestick, vatten, morotssallad, rulltårta(varma maten saknades dock) och när vi packade upp var planet redan i luften.
Hur tror du Monica att dom fixade det på planet Hade varit kul att se deras face när det uppdagades!

Inga kommentarer: