måndag 19 januari 2009

Schlager & schlager, nu finns ingen återvändo!

Schlagerifebern har börjar stiga, det händer en hel del på den fronten, bara 4 månader kvar till den stora finalen(i Moskva).
Finska finalisterna är på g, flera andra TV-bolag har valt vem som skall representera landet, den svenska hysterin startar snart osv. Redan nu kan man se att spektrat av artister I Moskva kommer att vara brett, allt från en 19-årig tjej som vunnit talangtävling(Azerbadjan), en före detta elitstavhoppare(Grekland) till Patricia Kaas(Frankrike) som är en etablerad artist i Europa och just nu ute på en världsturne.
Ett som är säkert är att även musiken kommer att va ”laidasta laitaan”, ballader är säkert ingen bristvara(gissar på 45%), Schweiz satsar på rockband och sedan allt som ryms däremellan. Sir Andrew Lloyd Webber kommer att skriva Englands låt, artisten väljs ut via typ Idol Show, rykten säger att det är Jade som ”skall” vinna.
Jag hoppas fortfarande Finland väljer Waldo's People och att man ej skickar Remu eller Tapani K- lite för mossigt, alkoholstarkt och reumatiskt i min smak.


Semester med snittar till middag närmar sig.

Läste Markus Larssons artikel i Aftonbladet där han tagit ut de svenska finalisterna utan att höra en enda låt, själv gjorde jag ju det för en månad sedan! Vi är överens om många finalister, kanske 2/3, detta bevisar att mina diskussioner ej är helt absurda. Markus har valt Mums Måns som vinnare medan jag själv gått för Mustasch/Mums BWO(tänkte på dig Teija när jag döpte om dom).
Kollade mina funderingar från december och håller väl fast vid det mesta. Kan inte riktigt bestämma mig vilka som överraskar åt ena eller andra hållet- kanske Cookies’n Beans(kul namn, därför…), nån MÅSTE göra en Marie Lindberg och nån en Arja Saijonmaa, drama ingår ju i konceptet!
Hoppas Velvet klarar en finalplats(SWE eller NOR) via Andra Chansen men tufft blir det, Shirley, Amy och Molly får gärna droppa, och det hänger på håret för Maria&Anna - Agnes kan slinka förbi.
Norska Maria- tror hon använde tejp!?

Inga kommentarer: