fredag 9 januari 2009

Vintersemester




Tre faraoner av olika stuk

Nu har jag strukit alla vita skjortor för detta arbetspass, stått på alla fyra I badrummet och skurat golvet, packat och lördag 10. tar Air Finland mig till Helsinki. Har inte hunnit på stan så alla nötter och skor får vänta på mig till nästa gång.
Hann med en kort stund på R’s rocks idag men kändes lite småkusligt. Inte så långt ifrån mig låg en död katt och bredvid kissemissen en död hundvalp men man får ju ta kulturen dit man kommer och inte bry sig om småsaker. Till all tur blåste det åt "rätt håll".

Det är ju känt att det manliga könet i dessa trakter har dragningskraft till blondiner och det kan man ju förstå. VAd jag dock ej förstår är flugornas dragningskraft till mig, undrar om jag skall testa Tabac nästa gång eller är lösningen att låta bli att duscha?

Det finns 16 personer i Svea mammas rike som heter som jag. Ligger rätt lågt på popularitetslistan 1614;de. Om man vill ligga i top så skall man heta Sandberg, Ekström, Söderström, Blom eller .....son!

Håll vintern kvar, vill njuta de följande två veckorna av vinterväder, mer vinter lär jag ej få!

Inga kommentarer: