tisdag 22 juli 2008

Pojkrum och Linda Lampenius


Ett kort besök i mitt fosterland och tycker jag hann med en hel del olika saker; lite sightseeing, bastu & HK-sininen i foliepaket, röjning i pojkrummet......
Tänk att min bror arrenderat mark av Sibelius släktingar, med lite fantasi kunde jag höra Finlandia när jag trampade på åkrarna bland "Kalle Mattas blommorna". Och Linda Lampenius har ju trampat i gummistövlar massor med ggr på mormors gård(i grannbyn Labby) och JAG har gjort det på samma gårdsplan. När jag såg henne en gång i tiden på gården var hon mindre bystig än vad hon är idag!

Har också städat i mitt gamla pojkrum och har ni ej redan gjort det så rekommenderar jag att ni tar en titt, kan finnas en del "skatter" och det kan finnas det ena och det andra som kan slängas bort. Vad sägs om prover från gymnasiet, träningsprogram från sprintertiden, pressurklipp, betyg från första klass, kärleksbrev från tonårstiden, dagböcker från " the early days"(klarar mig bra nu utan att veta vem pussade vem i början av 70-talet), skolböcker........................

Fick veta att mejeriet(inkl. flera bostäder)i hembyn är till salu för 169tusen€- kanske nåt för nån som tänkt starta eget(svinstian kan man säkert få på köpet) affären mittemot skall rivas och före detta banken/posten såg ut som värsta beduinläger-usch. Annat var det förr..............................
Finland är ju kännt för att ordna en del konstiga tävlingar- man slänger gummistövlar, bär kärringar, kastar yxor, spelar fotboll i våtmark .Och vad har man nu hittat på, jo det senaste är att man skall ha en löpartävling där deltagarna springer i high heels, skulle gärna se detta evenemang. Kanske nåt för i Tantolunden nästa år?!

Inga kommentarer: