fredag 26 december 2008

Ett Gott slut på 2008

Känner mig inte ett dugg kulturellare efter att ha sett snuttar av Bonde söker fru, Idol Fin, Idol Swe, Dansbandskampen…..nej TV är inte min grej kan jag konstatera. Det bästa som visades på TV var Nobelkonserten från Oslo med bl a Diana Ross still going strong. Ahtisaari fick till det på slutet med ett par coola vitsar men någon muntergök eller smilherre är han ju inte.

Första hamnen som kom emot denna gång va Safaga, det egyptiska råttorna var på plats likaså de envisa nationella flugorna men det är sånt man får ta när man kommer till sådana här ställen och solen lyser, fyyyy faaan va skönt att gå I shorts, en underbar känsla.

Har också träffat min “friend”(läs Ship supplier) förstås, det är bara att stirra och beundra personers snacksalighet, helt makalöst vilka förklaringar! Undrar varför Mr Fawaz ej gjort en karriär som jordanska Astrid Lindgren.

En annan sak man får vara med om I dessa trakter är att leka shejk några timmar varje onsdag men vad gör man inte för att gästerna skall le? Svalt att gå I dessa kläder även om solglasögen gör det svårt att se I en dåligt belyst restaurang. Egentligen borde ju belysningen vara av lysrörsstuket men så långt har vi ej gott. Undrar vem fanken hittat på ett sånt tema............


Följande ingick I min jul detta år; Oljeplattformer, lyssnande på julringningen från Åbo I badbyxor, lådor av olika slag(Pelinkovac hade gjort susen efteråt), julhälsning till gästerna, skinka, Julpredikan på lite annorlunda sätt eller var det vanliga skriket från en minaret, läsa rim om trånande tanter, antioxidanter eller var det chokladfondanter………

Ett riktigt Gott slut för 2008

Kameler är flickor. Eller flickor är kameler. Vänta lite.... alltså många flickor är inte kameler. Jag fattar inte riktigt. Men när vi spelar boll är det mest killar och ingen av oss är kamel.

Nej, kameler är mest killar. Håriga och inte särskilt söta. Men jag tycker om kameler. Killar är det mera tveksamt med.

Inga kommentarer: