måndag 8 december 2008

Sverige representeras av ??? i Moskva

Om ni ej fattat det hela så är det så att Melodifestivalen närmar sig med stormsteg och nyheter dyker upp veckovis från SVT. Nyheter och nyheter, en hel del second hand skulle jag kalla det- Lili & Sussi, jaaajaaaaaa men och å andra sidan var dom påtänkta till Lilla Juls showen redan 2006.

Vill ni veta vem som representerar Sverige i Moskva , joo det blir BWO, spar på era pengar och låt bli att rösta! De senaste åren har det ju varit klart på förhand vem som skall vinna i den svenska finalen och varför skulle det ha ändrats? Monsiuer C. Björkman leder ju fortfarande dramat eller är det en komedi, en kassako för SVT är det i alla fall. Tycker att det vore tid att sluta Mr Schlager, nedförsbacken- stupet kanske- syntes ju redan ifjol. Christer, gör som vi med Lilla Julspartyt, sluta i tid!
Intressant att se startfälten i semifinalerna och håll koll på startnumren i finalen!

Vad tycks då om startfältet? Som sagt mycket gammal skåpmat, kryddat med väl- och mindre vällagrad skåpmat samt lite lammkött á la minute.

Vem kommer jag då att få se i Globen den 14 mars? Utan att ha hört en enda låt så skulle jag gissa på följande startfält: Alcazar, Måns, BWO, Malena Ehrling, Scotts, Velvet, Sarah Dawn Finer, Markoolio (vinner över Amy D) och så ett par dark horses som t ex.......................E M D!
Vem gör en Kate Ryan, Carola 2007 eller en Hero/ZeroBelgrad = floppar? Vem gör en Lordi?
Det som gör mig lite fundersam till BWO:s seger är att dom skall sjunga en ballad, säkert inte rätt i tiden för vinst i Moskva-men när har SVT tänkt på det- och kan det va rätt med ballad för BWO? Alcazar gör säkert en discodänga och Måns en updated Cara Mia. Malenas låt kommer jag att älska, Scotts går förbi snabbare än kvickt och troligen också Markoolios ballad. Varför Velvet, joo därför att Linda B tar semester från M-festivalen i år och en schlagerpingla måste vi ju ha!
När jag skriver detta så är ej alla deltagare klara ännu, det sägs att norska Maria skall deltaga och då får jag ta mig en funderare, vem slår hon ut, troligen Dawn Finer!
Återkommer som ni förstår!

Inga kommentarer: