måndag 15 juni 2009

Kallllllllllllllllllllllllllllllllllt


Eremitaget och ??

Kallaste junidan på 60 år sägs det!
St Petersburg, fy fanken va kallt! Nästan så att jag börjar längta efter mina skeppshandlare vid Röda Havet , måste snart säga som mina kompisar sagt redan länge att jag är född I fel del av denna värlsdel.
Stan är en klass för sig även om det är kallt och regnigt, mycket gråare förstås men ändå vacker och ståtlig.
Och visst har det regnat, det sägs att solen lyser bara 30dgr /år. Humöret bli inte ens bättre att lyssna till It’s raining men!


Men helt ok att sitta bredvid Peter den Store och dricka en lonkku och kolla på flanerande ryssar medan solen går ned bakom de grå molnen, snart kommer det igen!

Mr Putin var annars I stan igen och vad betyder detta. Joo hela stan är upp och ned, Petersborna tycker han kan hålla sig borta, då rullar trafiken mycket bättre.


Ryska giraffer



Isakskyrkan är fortfarande favoriten, jag säger bara 50 olika sorter av italiensk marmor, vem av er har det??

Kan det bli mera ryskt; Neva, katedral och Das U-boot??

Helsingfors är ju fint på sommaren men dessa jävla måsar, tycker det är dags att dom börjar plocka måsägg så att dom ej förökar sig. Dom förstör ju hela torget och inte får man äta sin köttpirog I fred.
Målet för sommaren att jag skall köpa en ny Suomipipo på torget, har bara ej hittat min model ännu!

Inga kommentarer: