fredag 16 april 2010

Dags att knyta slipsen igen!



Vart bar det nu iväg? Till Lovely Valletta. Här är det fint, fortfarande skulle det ej bli nån succe för Dickursby färg dvs öppna ingen färghandel här. Ringblommorna har kommit så långt att dom börjar vissna och då vet ni att inte åtminstone är snö kvar.


Maltesiskt hem för nån byracka, vore en hit på Haiti!



Dags att sticka iväg, en havsdag framför oss , hoppas vädret är asbalt. Och det var det, fick mysa en stund på däck, ingen fågelskit på mig, inga egyptiska energiska flugor bara hur skönt som helst att få va i lugn ro. Femtioårsparty var det också , skutan fyllde 50 år denna dag och det skulle firas med ”kakkukahvit”, uppskattat av våra gäster.

I Kefalonia köpte jag ifjol mina schlagerbyxor, i år fanns inget som satt bra på min häck, shoppandet får vänta. Men det va ju ändå kul att höra Paparizzo i högtalarna, höra grekiska på gatan- orea, orea, poli orea, äta körsbärsjoggis och köpa torkade brödpinnar osv. Planerna var också att hoppa i shorts, slänga tårna i Medelhavet samtidigt som jag skulle greppa ett glas frappé i höger hand men nix. Hade nästan behövt långkallingar i detta busväder, usch va tråkigt. Åndå var det början på ovädret som vi hade framför oss, nu vet jag hur Björn Borg kallingarna har det i en torktumlare, ingen hit precis.

Durres eller skall vi döpa om stan till Mercedes. Måste va den populäraste bilen i denhär stan, kanske det är hit Tor en dag skall åka och sälja sin - think about it. Verkade annars som denna dag var en allmän kloakrensardag, i många gathörn stod nån och drog i ett armeringsjärn i nåt hål. Tack vare lukten drog jag slutsatsen att det va kloaken som fick sig en rensning och inget annat.



Här kan få Pauligs kaffebönor malda

Luftgevärsskytte mitt i parken


I Bari skulle jag ut på stan, visste precis vart jag skulle gå, det va bara det att här har skeppshandlarna ingen klocka. Slutligen lyckades jag dock smita iväg till min T-shirt affär, ett par stycken satt som gjutet på kroppen min så det va bara att dra fram kreditkortet och pröjsa.

Kotor är ju dockhuset vid den Adriatiska kusten. Har ni varit här, om inte så åk hit, bara såååååååååå fint. Torkade tranbär från torget, ett halvt kg och fyra dar senare hittar jag ej ett enda i hytten- bara borta. Lär ej få urinsvägsinflammation nu i alla fall. Dalmatisk prosciutto – mums, nu kan italienarna känna sig blåsta, så gott och på Konsum kostar den 15.68 kg!!!!! Nu snurrar ideerna igen hur jag skall få den ombord till våra gäster, they would love it. Hittade också cd med nån balkanstjärna, helt ok. Och dessutom hittar jag den riktiga Pelinkovac, inte den billigaste men den bästa- medicinen från Belgradtiden.

a/>
En stupränna med några år på nacken


Vart bar det iväg sedan, javisst till Dubbis. Här hade jag planerat mycket aktiviteter men vädret ville nåt annat, regn, hagel, usch va tråkigt! Hann dock på kvällen med en espresso och Pelinkovac i Dubrovniks gamla stad, det var ju en dag att fira efter alla påminnelser om nån födelsedag, hade fått betydligt färre grattisar utan facebook. Thanks än en gång till alla!
53 bast!

Inga kommentarer: