måndag 14 december 2009

Red Sea


Vart försvann den första veckan- joo I arbetets tecken, synnerligen fördjupad I inventeringarnas och siffrornas värld. Inventeringar är ju inget favisjobb men som man bäddar får man ligga.
Återigen en gång stod det klart att jag valde rätt utbildning en gång I tiden, att jag skulle blivit merkonom och lekt med siffror dagarna I ända- hehe!

Är nu inne på andra varvet- eller tredje kanske- I Röda Havet.
Känns skönt när man har en massa kompisar här, egentligen ganska kul och komma tillbaks och träffa personer som jag jobbat med tidigare- WELCOME; WELCOME MY FRIEND klingar både I Jordanien och Egypten. No det räcker ej med friends för nu har jag blivit brother till nån också??

Självständighetsdagen I spannmåls- och råtthamnen I Safaga- det ni! Men efter sol kommer regn, nej tvärtom helst . Otroligt skönt att glida in I badshortsen, känna solens hetta, inte ens de envisa egyptiska flugorna störde mig.
Tog en promenad som slutade först efter 15km. Under pausen halvägs fick Lotus Bay Resort besök, kul att äta lunch vid Röda Havet och prata allmänt skit med lokalbefolkningen. Jag säger bara att till all tur har jag vanan inne och inte går på allt!
En pratglad inkastare till massagetältet ville bl a ha deposit för att jag säkert skulle dyka upp för behandling nästa söndag.
Sienisalaattia,karjanlanpaistia och färska dadlar- vilka godbitar till middag, nu störde de egyptiska flugorna och råttorna mig ännu mindre.

Äntligen hade jag möjlighet att trampa jordansk mark. Vad har ändrats på ett år, inte mycket. Strandpromenaden rensats upp, en del ruckel försvunnit men det finns kvar av dem så bli ej oroliga. Kolonilotterna är lika gröna som tidigare år och vattenpipor och tekokare finns till höger och vänster. Den stora jordanska flaggan ej upp denna dag, kanske var den på tvätt??
Ali Baba kvar, affären med nötter som kollegan alltid besöker, barberaren och de flesta andra butikerna på samma ställen som förut. Fruktjuicegubben hade ledig dag eller så har han sålt haket.
Har ni annars testat färska dadlar, hur gott och sött som helst, rekommenderas speciellt under Ramadan, bara nyttiga saker I denna frukt säger skeppshandlaren!!!!

Mellan varven läser jag Lilians artiklar på oikotimes om schlagerlivet, kolla så är ni uppdaterade. Utan att ha engagerat mig mer I eurovisonens underbara värld så jag tror jag att det blir en manlig artist som representerar Sverige I år och representanten är …….. Darin, Jöback eller Al Fakir.

Inga kommentarer: