fredag 25 december 2009

Sju blåsor under fötterna



Förra torsdagen tog jobbet mig till Kairo, möte och proviantering för souvenirshoppen igen. Visst har jag upplevt trafiken I Aten som ej alltid rullar på men snacka om propp I Kairo. Taxin hade förstås radion på och jag förstod två saker, knappast tre! Amr Diab och Tamer Hosnu-mina favoritartister från denna del av världen. Sedan var det ett tredje ord men är ej helt säker…………….. fick för mig att det var reklam för K-Rauta, arabiskan är kanske ej helt under kontroll??
Och detta med filer så har dom ej riktigt kolla på, finns det bilskadeförsäkringar här och undrar om nån är utan buckla I bilen. Vår agent fick sin bil skrotad, själv klarade han sig mirakulöst med bruten axel, gissa om han tackade han med stort A däruppe!

På Hotell Ramses Hilton träffade jag annars en tjej från Holland och tänk, hon var född I Leiden, stan jag besökt x antal ggr. Hon väntade på sin date, en lokalare och när han kom skulle jag ge indikation om hon skulle eller inte skulle…….and the vote from the Finnish jury was, yes-bara för att jag ville va artig!

Har också funderat om det finns nån kurs på lokala Medborgarinstitut om ”Hur man knyter en Arafatsjal”. Kan ej sluta beundra dessa kreationer, otaliga och alla ser lika bra ut, att man kan få till det, passar till allt och alla, I’m impressed!

Det va ju detta med Safaga och massage, och visst va det skönt så länge det varade!
På fotot med jultomten ser jag ju ännu hurtig ut men den minen bytes ut en timme senare. Vi promenerade “hem” 7km, sista kilometern utan skor och då kan ni föreställa hur svarta mina tassar va efter att gått på asfalt I en egyptisk hamn. Sedan dök surprisen upp, totalt sju blåsor under den svarta skiten, inget att rekommendera. Besök hos syrran och antibiotika denna jul. Skorna slängde jag I hamnen och vill aldrig se dem mera men skulle ej förvåna mig om nån lokalare plockat upp dem.
Det enda positiva med eländet är att de egyptiska flugorna varit mera intresserad av mina fötter än facet. Lucky me!
Till Salu

Julskinkan smakar lika till Amr Diabs habibi som till Carolas Stilla natt, gott med juldelikatesser men det räcker en gång per år.
Dags att vända mot Årsta för att rulla sig I snö och damm, badrummet väntar på hantverkaren.

Inga kommentarer: