måndag 2 mars 2009

Sandstorm historia för ett tag!


Sväng på huvet, till höger helst- eller sväng på datorn- mot vänster!

Då var det dags att säga adjö till Röda Havet för denna vinter, känns nästan lite sentimentalt, jodå jag menar det.
Detta är ju det enda trafikområde vi seglar lite längre tid i, man bygger upp kontakter, handskakar på ett visst sätt, går till samma fik och blir igenkänd osv. Och som jag sagt tidigare alla gillar vi uppmärksamhet, en del måste ha de, andra smågillar det, en del erkänner det och andra icke, såna är vi!
Känner att en viss skandinavisk punktlighet gått in hos samarbetspartnerna här, jag säger som Obama-there is hope!
Mr Fix tyckte dock att "you must be crazy(jag alltså).... och svaret tillbaks va "I might be crazy but I'm not the only one..... Kan väl förstå honom, ej helt kul att sälja oxfilé till mig billigare än hans inköpspris!
Det hann ju hända mycket under veckan, medaljerna och fjärdeplatserna regnade in för Suomi i VM, Vickan har förlovat sig, gränsbevakningen vägrade tro att jag ej va italienare och jag rökte vattenpipa under ett parasoll i Agaba. Dessutom hann jag med att dricka min dyraste pina colada genom tiderna på Mövenpick i Agaba, det var bara att punga ut med 11€-och inte va den speciellt god heller.

Under detta parasoll rökte jag vattenpipa,under tiden tårna i Röda Havet

Börjar snart bli så van vid den arabiska kulturen att jag kindpussar folk här, nejdå, det fick va i år ännu men nästa år skall jag visa min goda vilja och acceptera den kulturen.

Flög baklänges i fem timmar Sharm - Helsinki, kan berätta att jumpseatarna i flygplanen är långt från Business class, och så kändes det liksom lite som att stå på scen framför en bekant publik. Varför föll valet på mig, joo jag va det säkraste kortet att hålla mig helt nykter hela resan.


Ni som tror att mitt jobb slutar när jag river av mig uniformen har helt fel. I paketet ingår att man får ta till "Small talks talangerna" nu & då, snacka & smila så länge man ser vår gäster- ihana olla suosittu. Den sista snackade med mig i taxin till hotellet i Hesa, detta 10h efter jag rivit bort slipsen! Var rädd att jag ännu nästa morgon skulle se nån på frukost men nej, frid och fröjd bland kaurapuuro & karelska piroger!

Är hemma och skall sätta in mig i schlageriet, ligger ju efter en aningens och om två veckor är det svensk final. Kan dock redan konstatera att det ej blir nån europeisk final i SWE nästa år. Småstartat med Moskva-låtarna har mina favorit där redan, jag säger bara ”Fly to the top, Mums-Sakis”.
Snart mera schlager!

Inga kommentarer: