fredag 6 mars 2009

Ska Sverige missa finalen i Moskva??



Jag hade ju en massa åsikter om vem skulle komma till final i Globen innan jag hört låtarna, en del rätt och en del totalt fel.
Nu har det lyssnats till samtliga 32 bidrag och konstaterat att fältet är synnerligen öppet samtidigt som frågan dyker upp om Sverige skall klara av en finalplats i Moskva, den sitter löst.
BWO komer ej att representera SWE, kommer ej ens till final i Globen, Sarah D-F tar den platsen, om inte systrarna Päivärinta bestämts sig för att surprisa. Markoolio hade jag ju finaltippat men vilken gräslig låt, helt patetisk, varför ställer han upp?
Sofias låt hade passat Elena P som hand i handsken, La voix saknar nåt-hade kunnat va ännu bättre, Alcazar kör sitt gamla stuk och Mums Måns en Cara Mia Junior, Agnes vill va Beoynce, Emilia -nej, nej, kan inte låta bli att tänka på hennes gräsliga hit på 90-talet.
Trodde aldrig jag skulle tycka detta men Molly kan va det starkaste kortet med tanke på maj. Gillar Star Pilots Higher, låt va att det är en kopia och så skall dom ju först slå ut Scotts - eller nån annan va det visst- för att jag skall få lyssna till dem live- hmmm!

Har alltså inte nån het favorit, fasar för en flop i maj. Konkurrensen blir tuff minst sagt. Det är ej bara Norges BNP som går förbi utan även norska Melodi Grand Prix, Norge tillhör ju favoriterna och Alexander kommer att hamna bland de 6 bästa, där vill jag också vid det här läget placera Danmark. Andra kandidater för top-platserna är Grekland, Turkiet och nån av balladerna- kanske Island?? Dessutom har bl a Ukraina, Ryssland, Serbien & Estland ej valt låt ännu. Estland har ett par stycken asbra låtar, hoppas dom väljer nån av dem och inte en kalkonlåt. Kanske får Alexander konkurrens av en annan fiolspelare och Slovenien en konkurrent.

Hope & Glory is not enough! Amen!

Inga kommentarer: