lördag 14 mars 2009

Tennis = Melodifestivalen


Finaldags, men hur laddad är jag, icke så värst. Jag har ju alltid varit promelodifestival och sällan så svensk som just när det snackas schlager men måste nu ta en funderare om jag skall va det i fortsättningen också.
Känns en aningens skakigt inför finalen, har ingen riktig favis ens och som jag skrev tidigare har jag svårt att hitta en låt som tar sig till final i Moskva. Just nu behövs ej de gulblå bo-orna införskaffas. Å andra sidan så har jag ej glömt vad jag sa när Lordi vann den finska uttagningen, ajaj så lätt det är att ändra sig!

Om jag skall satsa på nån så är det väl Malena, en typisk Rogerlåt men den känns ju ej hundra heller.

Undrar om Melodifestivalen går samma barsärkagång som tennisen, hoppas icke!

Må bäste låt vinna!

Inga kommentarer: