onsdag 20 maj 2015

Eurovision 2015; Så var första semifianlen avklarad



Fans innan semin!

Undrar om han räknat hugsen? Han har kört i en vecka redan och är uppe i tusentals.



Inga stora överraskningar minsann, den största för mig var att Ungern kvalificerade sig, hade sju av tio rätt, ett hyfsat resulta.

Kanon stämning i arenan. Conchita borde varit host och han hade fixat det bättre än dessa tre damer som fått ett synnerligen magert manus.
Min tolkning att han hade samma skor både på Red Carpet och på Semifinal.

Och Finland under sträcket, helt rätt efter min smak. Är ingen punkälskare/lyssnare men så mycket har jag lyssnat till punk att jag vågar säga att denna låt icke var bra punk i mina öron.



PKN har fått med sig mycket från denna resa och är säkert nöjda när dom kommer hem och besvíkelsen lagt sig.

Ryssland den klara stjärnan

Satsar på ett blåvitt Grekland, hade hoppats hon dragit låten på grekiska

Toppen att Estland gick vidare, var ju självklart - eller är nåt självklart i Eurovision?


FYR Makedonien, gick icke vägen. Han bor i Österrike så han får sova i egen säng redan.


Är detta årets kalkonlåt? Sceongrafin gräslig och nån hade skrivit att hela skepnaden såg ut som en gräddbakelse, håller med absolut. Detta är årets gaylåt här och fick mest applåder.


Dom gick till final. Ryssland, Belgien, Grekland, Ungern, Georgien, Armenien, Albanien, Estland, Serbien & Rumänien.


Presskonferensen efteråt

Inga kommentarer: