tisdag 19 maj 2015

Eurovision 2015; Semifinal 1




I första semifinalen deltar  16 länder, 10 går till final, sex får sticka till hotellet, ta en funderare om dom skall packa ned allt och ändra flygbiljetten eller om doms kall bli kvar och njuta av underbara Wien.


Vem åker hem?

Jag gissar på Ungern, Vitryssland, Finland, Rumänien, Georgien och Moldavien!!
De två sista länderna kan ersättas av Serbien och Holland och om ingen av dessa vill så står Makedonien på tur. Känns som det blir ett ormbo om platserna 9-12.








CONCHITA RULES kan man säga och är verkligen den nya drottningen av Österrike!  Den nya Habsburgaren- finns säkert en hamburgare också döpt efter honom- haha!

Conchita med i semifianlen förstås, han är överallt, JAG SA ÖVERALLT-  sjunger, modellar, finns på tavlor, reklamer, you name it! Må bara icke gå in i väggen! Han är snabb att svara på frågor och mothugg, alltid makalöst duktig på scen samt har det snyggaste high heelsen! Är övertygad att han har en artistkarriär framför sig även efter lördagen 23 maj 2015.


Vi får först efter finalen veta vem som fått mest röster i semifinalerna men jag är övertygad om att det är Ryssland och med Estland som god tvåa! Detta är ju helt rätt för annars sätter spekulationerna fart. Det finns annars tillräckligt av dem här. Galnaste tipset är att Danmark skulle vinna och jag väntar med spänning på hur EBU kommer att hantera rykten om presschefens uttalande.









Ryska Polina är bara så duktig, har en otroligt vacker låt, kan sjunga jättebra, en staging som är bland de bästa av årets tävlande- say no more!





Estland är ju en av favoriterna, icke i min smak dock, sätter sig icke i mitt huve liksom.


Holländskan sjunger otroligt bra men "paketet" som jag pratat om är icke välpaketerat- låten och hon passar icke ihop tycker jag- åldersmässigt. Och nu har hon bytt klänning, slängt Lady Gaga dressen- gudskelov! Det blev ramaskri hemma och fanns inget val.


Finland kommer icke att få juryröster för kvaliteten på låten håller icke! Man skall icke titta bakåt men kan inte låta bli just nu.  Satin Circuss låt med sin Crossroads hade varit en bombsääääääker finalist här, now doubt. En andra plats efter Ryssland i första semin- UGH!!


Serbien kan också få åka hem- misch-masch!



Danmark- hmmmmm


Grekland kan också få packa, räddningen kan va att det är en bra ballad och får jury röster. Hon och lettiskan sköter urringarna. Guldet går till grekiskan helt klart.

Belgien har en modern låt med modern och stilig staging, rappapap Loic tonight.


Armenien får röster från många länder!

Rumänien, nixpix! Sångaren har sin son i publiken, han var också med på röda mattan. Stolt skulle jag tro.




 FYR Makedonien har en jättebra låt men får dom röster? Klarar dom sig skall dom tacka jyryn. Vi bestämmer dom är i final eller hur? Rösta på dem.

Bär Georgiens vingar eller blir det tårar? Skrikigt värre!

Alla dessa tre ligger på sträcket. Moldavien kan klara sig med sin Britney Spears goes YMCA men känns icke som 2015. Nej, icke ändå, marsch hem till Chisinau.


Albanien klarar sig!


Ungern passerar mina öron rakt igenom! Länge leve Unicum dock!

Vitryssland- nejdå!






Inga kommentarer: