söndag 12 maj 2013

Foton från arenan

 
 
 Det finns gott om fjärilar här, olika sorter. Ni skulle bara veta, men är man inte här så blir det en hemlighet! Och skulle tro att alla puppor ej kläckts ännu om ni förstår vad jag menar!
 
  
 
Serbien, nja. Hade jag fått bestämma hade jag valt en balkanballad, det hade Serbien vunnit på även om Girlpower aldrig är fel.
 
 
 
Vitryssland plockar in Alcazars discokula, kopierar Perellis klänning och tar några danssteg från Paparizzos Kiev show och så har vi årets strandplåga. Men en dålig variant skulle jag säga! Gänget bakom Alyoya är en blandad kompott- här finns Serbien, Slovenien och Sydafrika representerat.
 
 
 

 
 
Jag har ju tidigare sagt att jag ej vill åka till Copenhagen och ingen annan dansk stad heller. Denna är storfavorit på vadslagningslistorna runt om i världen men tror icke att det håller. Vi fick också en liten lektion under presskonferansen hur man spelar flöjt so "watch out when I'm back"!
 
 
 





Montenegro får packa, ingen final tyvärr!
 
 

Denhär låten säger mig ej så mycket, har redan glömt och går vidare till nästa. Svenskar inblandade även här, dom finns överallt.
 
 
 
 




En lång klänning igen. Saknar Ott Leppland från ifjol och Estland får jobba på för att inte missa finalen.
 
 
Ingen minikjol precis.

Före och efter. Mycket diskussioner om denna dress. Den har kommit med specialleverans till Sweden. Frakten har kostat hur mycket som helst och klänningen är hur dyr som helst. Och  många meter tyg gått åt har jag redan glömt men mer än vad medeltalet helt säkert. Jag tycker att låten är bra nu när den sjungs på nåt lokalt moldaviskt språk (rumänska typ)och icke engelska men scenografin not my cup of tea, kitsch och såååååå eurovision.
 
Albanien går säkert till final, en rocklåt som får utlandsalbanerna att rösta. Jag finns med på fotot, min arm till vänster.
 
 
 
Valentina Monetta som tillhör Ralph Siegel stallet har i år fått en låt som är mycket bättre än fjolårets, vinna eller försvinna tycks gälla här. Är säker på att dom San Marino ej kommer till final blir det en paus för landet nästa år. Valentina är en live artist och borde kört jazzversionen och icke den hon gör.
 
 

 


 

Jag tror detta är det vackraste i årets upplaga, nej jag vet det är det. Awesome, just awesome, vilka vibbar man får. Killen sjunger bra, balladen toppen- det enda som vi har att kommentera är killens ögonbryn som borde plockas men vi skall ta det med ansvarige sminkösen på tisdag så läget under kontroll, dvs må problem för Azerbaijan detta år. Vi har lånat ut vår Azeri flagga till deras presskonferans som vi släpade hem från Baku.
Mycket grekiskt bakom denna låt, lite svenskt och rätt lite Azeristuk. Får nästan lite Island Johanna rysningar av detta och tro mig, han kommer att komma i TOP!

Kroatien. Klapa sjungande kroater. Il Divo a la Balkan med folkloretouch är det första jag tänker på men nu skall vi ej låta synen förföra. Ett blandat gäng med allt från fotbollsspelare till banktjänsteman. Vi fick specialinbjudan till deras konsert i St Petri kyrka.
 
 

Inga kommentarer: