fredag 10 maj 2013

Zlatan City

Dessa herrar uppträder på Viking Grace 18.05.


Och så är man här, Malmö! Rykten säger att Zlatan skall säga nåt ord vid öppningen, time will tell.
I förrgår på morgonen inte ett piss intresserad av Eurovisionen och nu inne i bubblan- totalomvändning men inte ett dugg förvånad egentligen. Tåget mot Malmö gick inte på räls, jo på räls men det blev en omväg, nå, inte skall en kabelbrand stressa mig, 60 minuter i Silfvast liv är ju rätt lite så den förseningen har jag redan glömt.


Min schlagerfru hade ordnat allt på plats från busskort till specialeskort till Euroclub. Det blev hämtning på centralen och hon fick en liten chock när hon såg packningen. Eller rättare sagt mängden och tyngden, men skall man supporta Finland och några andra länder så kräver det ju en del; flaggor, bo-or, Pandas godis för att nämna några, ja förutom skorna förstås.

En bit mat på stan tillsammans med en schlagerpingla från Eskilstuna och sedan mot Euroclub dit jag hade specialtillstånd. Trött och sliten var jag visst- när har jag senast besökt med en bar och inte beställt nåt att dricka, men man får ej vara rädd för förändringar.

Upp med tuppen (telefonen ringde 06.00 men lite snooze skulle det bli, snart dags hitta schlagerviruset.


Segt gick det i början men när man såg energiknippet Krista så kom jag också igång. Sådana stunder när jag ser henne så blir jag extra stolt att vara född i Finland- har attityd, svarar på tre språk utan att blinka, snabbtänkt, smart, vacker- hon har ju det mesta.



Det bästa med besöket på hotellet var träffen med Despina, grekisk touch är ju aldrig fel. Denna tjej fick mig dock att bli påmind om första Eurovisionsresan till Kiev. Då fick jag nämligen åka hiss med en viss Christofouros-som jag också fick den cypriotiska flaggan av- och denna Despina är kompis med honom. Vips var ett foto på väg till Athens och några minuter senare kom hälsningar tillbaks, lucky me- det går lite snabbare än gårdagens brevduvor.



Vem vinner? Spelar inte så stor roll men jag åker gärna till Georgien så lägg en röst på dem. Enligt gårdagens rep ligger Azerbaijan väl till, och hur tänker EBU nu??

Inga kommentarer: