lördag 11 maj 2013

Nu börjar det på riktigt, hettan stiger

Hello Livet går vidare i ding dong Malmoe!
Ett nytt upplägg här i Malmoe vad gäller rep, tillgång till Arenan och Presscenter osv har orsakat en del diskussioner förstås bland fans och press. Jag tycker man är på väg åt rätt håll, helt klart, lite ordning skall det va och det är ju bättre med kvalitet än kvantitet. Här kommer några kommentarer om det ena och det andra.


Norska Margaret sjunger bra, har en fin låt men funkar den låten här? En del säger att låten påminner för mycket om Eupforia, andra tycker att klänningen med Swarowskikristallerna icke funkar just till denna låt. Jaja, detta visar att allt är som förr bland fansen. Vacker är hon men jag undrar om hon tittat i spegeln efter att hon dragit på sig den toppen efter första repet, personligen tycker jag det varit bättre om hon inte glömt BH;n. Lika bra att sluta annars kan jag bli åtalad för sexuella trakasserier men hittar jag snygga BH skall jag tipsa




Ungerska killen kom från ingenstans och slog alla Idol- och Voice of Hungary-vinnare och detta har orsakat en del skriverier i de ungerska tidningarna. Därmed bevisat att det finns avundsjuka även i Unicum landet- surprised!






















Vi har ju gjort ett video clip med isländska Eythor. Han kunde inte gifta sig med Krista eftersom han har ett bröllop inbokat redan till sommaren men han lovade att islänningarna skall rösta på Finland i semifinal II eftersom dom ej kan rösta på sitt eget land.









Har beställt Georgiens flagga men den hann ej dyka upp före avresa. Nu är halva Årsta engagerat i flaggleveransen - och en del av SÖDERTÄLJE oxo-så vi får se om det ordnar sig. Jag vill ju åka till Georgien nästa år, tyvärr ligger varken Köpenhamn eller Oslo på min lista för vacation in May 2014. Och Valletta eller Lissabon  blir det ej heller.



Österikiskan har blod från här och här; brasilianskt, amerikanskt, irländskt samt österikiskt, också hon en Voice of segrare. Häromdan var hon i Stockholm och träffade Björn & Benny, var på ambassaden, gjorde ett litet gig samt träffade Dr  Alban- kan jag ha hört rätt??






Krista har ny klänning- made in China sägs det. Hon verkar trivas, skivan released och nu väntar vi på recensionerna. Det som jag hittils läst var mycket positivt, idel lovord i den recensionen.





Ryssland: PRIVET. Igen en Voice of Russia vinnare, så mycket mer kanske icke att säga om detta uppträdande. På presskonferansen grillades hon lite om politik men andra hoppade in och svarade, känns som hon är en docka i detta schackspel. Även om dom lovar att det ordnas i St Petersburg så lägg inga pengar på denna låt. Och här delades det ut promotionmaterial- som icke är tillåtet enligt EBU, men………… intressant att höra förklaringen från Head of Press.






Ukraina: Zlata, ny version av uppträdandet, Goljat har fått en mindre roll- till all tur men känns ändå så fel. Han symboliserar Zlatas inre styrka……….I don’t get it. Vacker som en dag är hon, hur kan man bli sådär vacker???? I dessa Miss-tider så kan jag tycka att hon är Miss Eurovision i mina ögon. Och till Odessa kan jag åka vilket år som helst men jag tror ändå att Igor borde stannat hemma i Amerikat. Hur har han månne kommit därifrån till Malmö, lite nyfiken är jag allt!! En gång till; Jag fattar icke detta!! Nej jag gör icke det!


Estland gillar jag alltid, mina öronen viftar extra varje gång jag hör språket och tänker på tiden på Estline. Tänx alla f d kollegor för att jag fick lära mig det språket. Hur jag riktigt tänkt nät jag fotograferade vet jag ej men spelar det nån roll??







Åkte utomlands på kvällen , en snabbbesök till Copenhagen. På en rockclub skulle Armeniens Dorians köra några set och där skulle också Georgiens, Lettlands, Rysslands samt Finlands artister uppträda. Haket fullt med armenier så det kändes ännu mera utomlands. Denna kille är också en live kille, så mycket bättre här än på scenen i Arenan, låten kanske kunde varit bättre även om den lät bra.




Krista och pojkarna från Lettland.


Och extra kul var det när Finland vann över Ryssland i ishockey när man står bland alla utlänningar. Krista skulle kört lite Janis Joplin, skulle passat in på detta hak. Alternativet hade varit ett par låtar från hennes cd som släpptes just denna dag. Varför icke promota den när tillfälle gavs?

Även när jag kom in på toaletten så kändes det som jag var utomlands, kolla pissoaren. Först fattade jag icke riktigt hur jag skulle göra eftersom jag råkade ställa mig på en överfull potta- och troligen trasig variant. Mot slutet tyckte jag det var riktigt kitchigt, kollade en nypåstigen armenier rakt i ögonen och smålog för mig själv där jag stod i den danska Fontana di Trevi lyssnande till Black Sabbath inspirerad armensk rock medan jag tömde blåsan!

Inga kommentarer: