torsdag 14 maj 2009

Sandstorm eller.................

Aatminstone i oegonenen kaenns det saa.............




Att steppa in paa en klubb i Moskva och foersta laaten jag hoer aer Lili & Sussie- lite strange feeling kan jag saega.

Annars rullar det paa, farten accelereras, idag Semifinal II och 10 nya finalkandidater skall vaskas fram. Mycket snack att denna skulle va starkare en foersta men aer ej saa saeker egentligen.

Hostparet, det aer ju nya repliker och varfoer skulle dom sitta idag naer dom ej satte i tisdags. Undrar om naagon gala upplevt an vaerre host. Aevan idag aer hon vacker men.............., lite Carolavarning oever henne: Carola skall sjunga och Natalia gaa paa catwalken - basta! Sjaelv har jag fattat galoppen och ej taenkt sjunga paa en eurovisions scen utan haalla mig till de bakre regionerna!!!
Dags foer Natalia att fly Ryssland tror jag, vem aer honb kompis med undrar jag. Fly to the top blev ej hennes laat!


Vem gaar till le grand final,jaaa-a, hmmmm. Skall inte vara blyg nu heller utan gissa ett tiotal laater och sedan faar vi se var jag hamnar. Finns naagra saekra och sedan aer det jaamnt bakom dessa.
Grekland, Ukraina, Azerbadjan, Norge - kan ta det relativt lugnt, saa dessa behoever ni ej roesta paa - men sedan aer det oeppnare. Estland kniper en plats, det goer ocksaa Danmark och Albanien. Litauen borde goera det, Holland kan goera det( usch). Risk att Lettland tar sig dit aeven om den ej hoer hemma daer. Moldavien med sin etno kan knipa en och det skulle va bra med tanke paa finalens startfaelt och Islands chanser, sjaelv vill jag att kroatiske Igor skulle ta en plats men jag aer ju svag foer balkankoeret men en ballad till, nej,nej!




Hur ryskt som helst och hur vackert som helst


Fixar han det, kanske inte, idag javisst men hur blir det paa loerdag!




Nothing to be said!



Fin gitarrpop eller vad man nu skall kalla det. Inne att staa bredbent i aar!


Bredbent aeven haer, Alcazar feeling foerutom roesten, haller ej. Ett par volter fixar han!


Dom faar ju packa, undrar hur det fungerar med pappren, foersta repet var en disaster. Green room killen far va beredd att hoppa in i rutan.Dimitri hade annars varit en perfekt host tror jag


Haenger paa haaret.


Kanske jag ska koera den om 20 aar.


En favis med lite svenskblod

Shaken & Stirred, porr, tooooooooooo much, sett ett antal ggr nu.


Serbien, aarets kalkon laat.


Lettland, i mina oeron graeslig men risk att jag maaste lyssna paa den igen paa loerdag.

Albanien- Spiderman och dvaergar piffar till numret!!!!!!!!!!

Thanks Jack Daniels for the photos!

Inga kommentarer: