onsdag 13 maj 2009

Tror jag blivit kär..............


Det gick vägen, puh va skönt. Nervpärs, har glömt hur det brukar va. Nu kan vi simma lugnt, ska vifta med finska flaggan på lördag men har andra favoriter, vet ej riktigt vem jag skall hålla på men det lutar åt Reykjavik!

Stämningen på top i arenan, svettigt kan man också kalla det men det måste varit värre för mina kompisar som hade kostym inklusive väst.
Tombolan hade gett platser oss på första rad, kanon, trodde inte riktigt att det va sant. Skulle gärna vilja veta vem tryckte på den tombolaknappen???

Montenegriska Andrea grät igår men vad hjälper det, hade visst räknat med final men det gjorde väl alla andra semifinalister också!
En annan som säkert är besviken är Pjotr från Belarus, dom har satsat många rubel och vips är dom borta ur finalen, ingen nytta av choklad och krimskrams som slängts ut till höger och vänster.
Malena va blek, undrar om juryn räddat henne eller Israel??
Danska Susanna hade skakiga stunder före start, remmen från gitarren lössnade och sista sist sund hittades tejp!
Lovebugs får U2rocka vidare, ingen final och nu tror fansen att Schweiz tar paus, likaså Andorra!
Turkiet borde ej va i final men där är hon.
Israel- har jag kommenterat tillräckligt tidigare!
Islands Johanna- aj, aj va vackert och sjunger som en gudinna.
Vem röstade på Rumänien??
Waldos gäng körde sitt bästa gig och det gick hem men dom är ju ej bra på scen.
Portugal va kvällens stora surprise för mig men helt ok.
Inga problem för Bosnien - Herzegovina.

Kvällens kalkon eller kanske rentav spektaklets kalkon är och blir Natalia, vilken bedrövlig hostess. Verkar som fått scriptat när hon trippar in på scen. Andra semins första rep avklarat och hon är lika gräslig. Detta kommer att stå Channel One dyrt. Helt ok med långbenta föl på scenen men bra om man har lite TV-vana och jag är säker på att det finns hundratals sådana i detta land men dom kanske inte valts till Miss World eller nåt annat i den branschen.

Blåvitt så det förslår och det räckte ju långt.........

Nyplanterade utanför Eurodom, jag borde få stöd från finska turistbyrån

Finnfan, alltså.........

Hostparet

Stödet starkt för WP


Finns resurserMera

Nån lokal drag-grupp körde en show på närmare timmen, ett tempo som inte liknar nåt. Måste ha en kondition som heter duga, makalös fart!










..............i Moskva!

2 kommentarer:

Moskva sa...

Ja, det verkar vara en trevlig tillställning för 40 miljoner Euro du befinner dig på.
Jag såg dig i fronten igår efter Finlands bidrag. Du såg såååååå lycklig ut.
Med all rätt.
Lycka till på lördag.
Kramar
Uno

Roger sa...

Jag va vael happy! Take care