tisdag 3 maj 2011

Andra repdagen!

Det finns ju en del artister här förutom oss också. Har bestämt att jag skall ej hinna med alla rep, alla presskonferanser, alla fotosessions osv, allt skvaller, 24h räcker ej till fattar ni väl. Nej, det gör ni icke, först när varit i grytan så gör ni det!


Några axplock!

Ser framemot en två veckors vistelse i Valletta när Malta vinner, skulle aldrig missa det, skulle va awesome med stora bokstäver. Egentligen kan man ej föreställa sig hur det skulle va, megaawesome.

Lille Glen är årets clown, ifjol hade Schweiz den rollen. Undrar om han kommer att ha nån röst kvar när han sticker hem- efter första semin! Kommer ej att satsa pengar på Maltas bidrag, det blir en flop! Han kunde annars berätta att Kevin Borg skall gifta sig och Glen ville gärna dyka upp på bröllopet!



San Marinos Senit är ju vacker som en dag och sjunger ännu vackrare. Men, men ska hon eller ska hon inte, tisdag kväll vet vi!



Celine Dion blandat med modern popschlager, då hamnar vi i Ungern. En storfavorit men skall det hålla eller blir det en ”Kate Ryan”?? Kate Ryan= favorit som floppar.



Sjunga kan hon men håller nerverna, kjolen darrade ju redan idag. Hoppas allt går väl och dom ej visar för mycket av den hysteriska scenografin, usch va skräpigt, ser ut som dom använder neondrinkpinnar  från 80-talet. Inte lika gräslig som Vitryssland ifjol men i samma kategori. Och Lars Wallin hade säkert sytt ihop nåt lite finare.

Och så skall man ej glömma att i detta land serveras Unicum i varenda bar, ge gärna en röst bara för den saken.



Mellan varven så kom en reporter och frågar om jag är grekiske Stereo Mike, skall rap bli min nästa satsning? Tycker det är mera Loukas över mig. Och jag hade blivit gladare om dom frågat mig om jag är t ex Sakis, Constantinos, Giorgos, Giannis eller nån annan popgrek. Men javisst nu kom jag på det; min tyska är ju ganz schlecht så han undra säkert om jag är hans pappa!



Undrar om Portugal vill vara Village People år 2011 eller är det så att dom missat Vapputåget, pinsamt dåligt, gräsligt. Vad är motsatsen till awesome, ordetr som är inne både ut i världen och på min blogg?? Inga pengar till Portugal, undrar om jag skall börja hålla med Sannfinländarna, nejdå, jag skojade bara!

Azerbadjan på tur; Vill fortfarande åka till Baku men är lite tveksam. Övertygad att Nigar och Eldar finns med i topstriden. Scenografin påminner en aningens om Malenas, ljus och nordisk men så är också svenske Mirro bakom det hela, en enormt duktig kille på sitt område.






Och vem kom nu då? Greken förstås, madre mia, kan han sjunga eller kan han sjunga. Tänk om jag ändå kunde ta några toner som han. Rap-partiet är det stora diskusionsämnet här, har dock ej hört en enda som som YES,YES VA BRA. Nej alla ifrågasätter kombinationen och snart så gör jag det också. Någon Lukas blir det ej av mig, om jag skall försöka mig på nåt så blir det väl rap!?

Om luggen reste sig när jag kom till arenan så reste nu sig en massa hårstrån till nu, till all tur ryckte ingen i mig för jag hade sopat tillbaks av ren reflex.

Inga kommentarer: