måndag 2 maj 2011

Dusseldorf



GUTEN TAG MEINE FREUNDEN
Då är jag här, kul som bara den, luggen reser sig- om och om igen!


Det va segt att packa igår efter Vappufirandet, den ojästa mjöden gjorde sitt och jag hade ingen lust att åka! Men flighten med SAS gick nästan för snabbt, bubblorna sjönk ned i en rasande fart och trivdes bra inombords. Tack Calle!


Och vilket mottagande- only for us, nejdå!



Schwarzkopf- sponsor men kanske jag är fel målgrupp!






Vips va vi på ESPRIT Arenan, taxin lurade oss men shit the same det är ju 29 år sedan Tyskland stod värd för spektaklet och varför skulle de gänget va annorlunda här än i nåt annat land.
Och tänk va glad man blir när man får en liten inplastad lapp runt halsen där det bl a står ett P.
Feel your heart beat, jooo ni, hjärtat gjorde vollter av lycka.



Och anamma när jag kom till Euroclub fattade jag ej min tveksamhet på morgonen, vilket fjanteri, all tveksamhet bortblåst och schlagerfebern steg i takt med diggiloo-stegen. Antagligen fattar ni inte vad jag menar men so what det är ju jag som är här och inte ni!!!! Som man bäddar får man ligga.




Och arenan, här skall 35000 heja på sina favoriter, den är huge. Annars hemarena för Fortuna Dusseldorf.



Och presscentret ligger in en inomhushall, sitter just vid längdgropen som dock är täckt så ingen sand hamnar i sandaletterna. Lite skulle jag ha lust att ta en 400 metersrunda men kanske jag ändå skall låta bli, det va ju allt typ 36 år sedan jag sprang rundan på 52,8 eller nåt. Skall ändå kolla utomhus och se om jag kommer upp från startblocken. Flashbacken kommer dock och tänker på tiden i Lovisa Tors blågula färger och mjölksyran i låren. Nu är den dressen bytt mot fjäderbo-or och och grekiska landslagströjan. Det är nämligen så att Loukas (från Grekland) skall repa idag.



Och musen har jag fått med mig, den ska va en god kompis de följande 14 dagarna, så många andra muskompisar lär jag ej få i detta sällskap. Fick den i present och den har redan hittat en soul mate här, kul för den!



Och grekiska TV;n hann vi också med en dag som denna, tog direkt till frukost. Lilian fick ta ett par danssteg, vi berömda Loukas och Stereo Mikes låt och påminde de grekiska tittarna att vi älskar grekisk musik om dom nu skulle missat detta!


Och vem vinner- UK säger många just en dag som denna!

Inga kommentarer: