tisdag 3 maj 2011

KALIMERA!



Och vad skall jag göra en dag som denna, äh jag åker till Esprit Arenan i Dusseldorf, hittar ej på nåt roligare just nu.

Kameran i högsta hugg, hjärncellerna får jobba för jag undrar hur dagens film skall läggas upp. Igår var tanken att det skulle filmas arkitektur men verkar lite för avancerat när solen gått upp.


Bosnien- Herzegovina; Monsieur Dino tävlar för andra gången, var med när B-H debuterade för nåt år sedan, närmare 1993 på Irland. Sångaren är välkänd på Balkan, gillar färggranna kavajer tydligen. Anlände till Dusseldorf i en rosa kavaj, modell 1993 och färggrant blir det på scenen också. Annars är han raka motsatsen till Maltas Glenn skulle jag säga, kan det ha med erfarenhet att göra??


Österrike är värd en plats i finalen, usch va bra hon sjunger!



Och holländarna tycks ha samma taktik som ifjol, väljer vilka dom pratar med och vilka icke. Holland har ej kvalificerat sig de senaste 6 åren och det hänger på håret i år också. För mig får U2 låten åka hem med sista flyget på torsdag.
Holland som ändå var det stora eurovisionslandet en gång i tiden har ej hängt med i utvecklingen. Men nu skall vi tänka positivt, denna låt är ju ändå många ggr bättre än förra årets humpa-pumpa!


Apples, apples and more apples! Är detta man skall leva på I dagarna många?
 Maten på kantinan har inte tillsvidare varit nån hit men kanske det dyker upp fler rätter när alla 2200 journalister är på plats.




Slovakiska tvillingarna får också boka returbiljett till torsdag, virker icke! Skall försöka få med resten nästa gång, alltså av kropparna. Märkte ni annars att dom kollar rakt in i kameran, i min kamera.




Moldavien, färgglatt!




Ukraina blir bara bättre och bättre, skall icke underskattas. Och vilken fin klänning eller var det kjol kanske.


Lille nallen Eric lät ej så jävla bra i arenan, ganska dåligt men vi tror att han lagt upp en sådan taktik att detta är bara första rep och sparar krutet till senare. Och just det sa han också, rösten sliten. Och ryss-snacket var det slut med, locket på och det va ju positivt.
Man fick också frågan om det svenska kungahuset gillar Eurovision och Eric menade att kungen tycker ju om att parta så han följer säkert med evenemanget.

Och tysk kvalitet var det på glasburen dvs den gick icke sönder! Detta betyder ett extra rep idag för Eric


POPULAR, POPULAR, POPULAR- DEN POPULÄRASTE PRESSKONFERANSEN SO FAR!





Och Cypern får packa!

Om ni en dag som denna köper en lokal blaska och hittar en bild på mig så är det verkligen jag, och när det va en tysk journalist som frågade så måste jag just idag gilla Tysklands låt. Får se om jag gillar nån annan i morgon?? Och om ni lyssnar på en rysk radiostation så  visst är det jag där också- det är mycket nu! Och mer blir det får vi hoppas!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: