måndag 9 maj 2011

Första genrepet fixat!


Då va första genrepet avklarat för första semifinalen!

Visst kändes det bra när Eurovision trudelutten satte igång och Lilian behövde ej hoppa in!

Hänger ej med på tysk humor eller ville man hålla manuset hemligt tills i morgon kväll.Och antagligen visade man ej de rätta klänningarna men om så va fallet har den ena samma designer som Katy W från Ungern. Är det inne att slänga en poncho på en armen eller var det bara en coincidence.
Postkorten toppen.


Då kör vi igång;

Polen; fint, svart och vitt(tänker på en lgh i Rotterdam på 80-talet) och jag bör ju gilla den för bakom musiken ligger en finne, han som skrev Hanna Pakarinens låt. Kan gå vidare, kanske icke, det blir icke.

Norge; sommarplåga number one. Guld och rött är ju alltid fint, icke min låt men Stella klarar sig mycket tack vare ” happy feeling” och det skadar ju aldrig.

Albanien; Sjunga kan hon men sen tar det slut, usch, usch vilket klädstycke hon har på sig, har hon månne jobbat som sjöman-står bredbent och ögonfransar tycks ej va nån bristvara i Albanien.

Armenien; chaka, chaka- nu kan dom hitta på nå nya ord. Scenografin som en popcornreklam. Går vidare tack vare mycket kompisar i Europa.


















Serbien; retro, retro, retro och en gång till retro- men det är Marimekko också!



















Turkiet; Rock med kvalitet. Och dom går ju vidare.

Ryssland; En mycket skicklig artist med många järn i elden. Ödmjukhet är ju en bristvara i det landet men Alex har samlat på sig en del. RedOne låten alldeles för dålig.


















Schweiz; Jag som trodde på Schweiz för ett tag sedan men tjiii får jag.


















Georgien; Har dom missuppfattat tävlingen, detta är en sångtävling och skriktävling. Kläderna- hmmm!

Finland; såå jääävla bra, nu slår hjärtat. En populär låt i arena. Hoppas verkligen att Paradise Oskar tar sig till final.


















Malta; Hamnar bland de sista, hjälper ej att Glenn har födis på lördag. Malta har ju sett upp till Sverige länge men dags att byta sida i schlageräventyret.

San Marino; Vackert, vackert men tror ska jag låna en sak till frisören-en sax, varför dölja dessa vackra ögon.

Kroatien; Break my leg. Finns det nåt bra i denna låt?? Känns lite som en dålig dragshow. Ni hinner ännu ringa Christer Lindarw och han kan rädda de som räddas kan.

Island; Hamnar på platserna 9-11. Får gärna droppa för mig även om den blivit bättre och bättre och killarna är ju duktiga musiker. Härmed bevisat att man kan kombinera politik och schlager, sångaren jobbar som kommunalpolitiker.


















Ungern; Och vem har sytt din klänning då????? Låten bara super men ack scenshowen. Not my cup of tea, nej inte alls. Så synd, så synd.



















Portugal; Gräsligt och amatörsmässigt.

















Litauen; Denna brutta tror igen att det är musikal som gäller, JAG skulle dock icke tro det! Inte gammal hon inte men det är stilen hennes, hur skall hon se ut om 25 år.

Azerbadjan; En av mina favisar, coolt även om kanske paret inte verkar va så kära i varandra så tvåbarnsmammans andra hälft kan ta det lugnt. Final såklart, kan det bli mera svenskt??? Är detta också en Lars Wallin kreation?

Grekland; Voine, voine va bra, hur bra kan det bli, joo-o det tycker jag, jag tycker man kan kombinera rap och bouzokistuk. Men lille Loukas nu tycker jag du skall skramla ihop lite röster med att titta in i kameran så gör Paradise Oskar and it works. Visst kan det va drama men inte hela tre minuter.





















Tyskland har bjudit in länder som gav douze points till Lena ifjol och det gjorde Suomi & Ruotsi.

Inga kommentarer: