torsdag 20 maj 2010



En ny dag i Norge, på med shortsen kl. 07.00 och ned i tvättstugan. Har tagit på mig den rollen helt frivilligt att sköta tvätten för 4personers familjen på Frogner Houses lgh 143! Det gick bra att tvätta på norska också inga större problem, bara att trycka på startknappen efter att slängt in brittiskt tvättmedel.

Kiwi öppnar som sagt 07.00 så nu var det Marias uppgift att shoppa lite frukost, inga problem här heller, fick det mesta med sig för frukost och lite lunch också. Dagens lunch blir; morötter, körsbärsjoggis, päron och torkade aprikoser, tog lite energinötter för att va på den säkra sidan.

Filmningen fortsätter när vi kommer ut på stan. Igår gjordes några klipp och största problemet för filmaren var att hålla sig för skratt, samma elände fortsatte idag, det är en jävla tur att barnasinnet sitter kvar, må det aldrig försvinna. Tycker ju att jag har lite konstnärliga talanger om jag skall tycka till nåt om mig själv och dessa kommer till uttryck vid filmningen. Första filmningen kom det konstnärliga fram i början med start i havet, nu dyker Lilian upp bland buskarna på Karl Johan.
Har också bestämt att kameran ej får åka med på fler finaler, den skall pensioneras, en ny hyfsad variant införskaffas och förstås med möjlighet att filma.
Denna morgons filmklipp gjordes till en god kompis som har födelsedag just idag. Och som sagt svårast var att låta bli att skratta för mig, hoppas födelsedagsbarnet har ens en bråkdel så kul som vi hade när vi filmade.

Repen fortsätter på arenan, nu har man kollat vad man har med sig i garderoben och plockat fram finkläderna. Kunnat konstatera att Moldaviens kjol är i kortaste laget, rätt mycket tyg men icke på längden skulle jag säga.

Det kommer mer och mer folk, till helgen blir det lemmeltåg, först mot Oslo för alla och sedan skall gänget ut till arenan.

Presscentret är ljust och fint, ett ihopspikat tält av modell större, rättare sagt lär det va flera tält. För två dar sedan va det rätt svalt här inne, igår hett, idag passligt. Golvet gungar så ibland undrar jag om jag är i nån fjord eller är jag på Eurovisionens presscenter. Det behövs inte ens elefanter att gå förbi, det räcker att en liten kortvuxen eurovionsfjolla trippar och det gungar till så att fingrarna hittar fel tangenter.


De estniska killarna va nöjda med andra repet, väntar på att få spela för ”a big crowd”, småkula typer vars värld ej rasar även om dom skulle komma sist.
Kuunkuiskaajat på scen igen, gör ett toppen jobb, nu semifinalkläderna från NOOLAN samt KALEVA smycken.

FINAL, FINAL, FINAL, FINAL OCH SÅ FINAL annars finns ingen rättvisa! Kul att se professionals på scen!

Kan nämnas att att videoklippet som lades ut i måndags där en slovakisk kille sjunger Työlki ellää har haft 80000 hits, elektroniska brevduvorna/postiljonerna har det körigt.

Nej nu får detta räcka, paus från schlageriet och nu skall jag träffa norska kompisar.
Men jag åker ej hem till Sto, don't worry, det kommer mera!

Inga kommentarer: