fredag 16 maj 2008

Belgrad efter några timmar





































JAT dvs gamla Jugoslavian Air körde oss till Belgrad utan problem, är flygbolaget månne det enda som finns kvar av Jugoslavien?
På flygplatsen blev vi upphämtade av ägaren till hostelet, en glad prick som berättade det ena och det andra i bilfärden mot stan, visade sig bl a att han är gift med en grekiska så vi kommer aldrig undan grekerna. Ägaren är kompis med min en före detta kollega och det va nog därför vi fick den lilla extra servicen med limo-modell mindre och plast i ena bakrutan.
Serbisk mark har jag trampat några kilometer och det känns bra, och mycket har jag hunnit med, det första blev en ÖL när vi kom fram och så har jag varit på Mc Donalds och ätit Big Mac- är rädd att det ej va sista gången jag besökte den restaurangen, bor bland hippies ut på Donau och konstaterat att vattnet ej är blått, usch va gräsligt det ser ut!
Köksmästaren på ArkaBarka(Kolla http://www.arkabarka.net)/har bland annat liftat från Barcelona till Palestina och gjort en dokumentär om det, kommer från Chile och har testat på det ena och det andra.
Perrelli avslutade sin presskonferans just när vi kom till Presscentret så vi fick nöja oss att gå på Ukrainas. Hon är en AIDS ambassadör i Ukraina och snackade en hel del om ämnet, verkar va en sympisbrutta och erkände att hon ej fick sjunga för Ukraina 2005 p gr a politiska skäl och alltid bra när folk är ärliga.
En av hennes dansare är svensk, dansade bakom Anna B ifjol och Sandra Dahlberg för nåt år sedan, vem det va i år kan jag ej komma ihåg, för många år sedan dansade han bakom Hanna Hedlund då när hon sjöng om att Tommy tycker om mig!
Träffade också några schlagerfanatiker bl a en tysk som varit på svenska finalen alla gånger sedan 2000 , det är ju så fantastiskt bra ordnat och Charlotte va bäst i år! Och förstås våra kompisar Michael & Daniel som va trötta efter Makedoniens brandybjudande.
Grejer hade det droppat in i Pigeonholet(postlådan), några cd;n och lite annat också, fick t o m inbjudan till invigningspartyt på kungliga slottet i stan- va skall jag ha på mig?????????????
Nu måste jag hoppa i duschen och ta mig till Grekpartyt.
Kram Roger

Inga kommentarer: