tisdag 20 maj 2008

Missä miehet ratsastaa- finaaliin!




En ny dag i schlagerns underbara värld!
Upp med ögonen, på med datorn och börja fila på artikeln, börjar bli lite smånervös för nu ser det ut som att jag skall debutera som journalist, vem hade trott att jag skulle göra det, jag hatade uppsats i skolan och skulle gärna ha en sekreterare på jobbet som gjorde allt skrivjobb, ideerna är dock ingen bristvara!
När jag skriver detta är det ett par timmar kvar till semins början och filar på rubriken- FINLAND TILL FINAL- TERÄSBETONI RIDER PÅ LÖRDAG I BELGRAD! Blir det hemresa så är texten också klar- Teräsbetoni rider norrut mot Suomi.
Ett nytt rep var det eftermiddagen, tekniken fungerar nu och det känns tryggt. Artisterna höll tillbaks och lite avslaget var det , kanske framför allt därför att det va så gott som tomt i arenan och den tar ju ändå 17000 människor.
Vill bara att Teräsbetoni går till final, hade ju inte trott att jag skulle nynna på den låten när jag promenerar på Belgrads gator!

Efter semifinalen;
Nu är det en ny dag, de va lätt att le igår kväll oj, oj vad jag vad finsk jag va hela kvällen, Lilian&jag hamnade i många fansalbum tack vare vår boor men allt är ju lätt när man kommer på rätt ide men marknadsföring är tufft på front som front!
Tycker att man kan säga att rätt låtar vann eller alltså gick vidare till finalen, den enda som jag ej gillade va Polen, låten kanske ok att lyssna till men fy när man ser henne, en dam med dålig hållning, brösten lätthängande och när jag tittade på benen så undrade jag hur hon kommit med i en skönhetstävling!
Har en känsla av att Dima Bilan är Rysslands Britney Spears eller i alla fall håller på att bli. Är rätt övertygad om att han tar nåt styrkande för annars beter man sig ej på detta sättet, snacket på presskonferansen var helt kucku, ställer sig upp på stolen och byxorna hänger långt nere och jag menar långt nere, stackars pojkspoling. Förre värlsmästaren i konståkning verkade ej så mycket smartare.
Och den grekiska Kalomira är ju ej min favis, fy vilken pipig röst, vilken fjantpelle och allt blir ännu värre när hon snackar på en presskonferans, månne hon haft Carola som mentor?
Synd att Holland ej kvalade men om det är 19 som tävlar och 10 går vidare är det 9 som skall bort och den saknade ju nåt även om jag inte riktígt vill medge det! Gladast är jag att kalkonlåtarna droppade, bra för tävlingen, nu får vi hoppas att samma händer på torsdag.
Inledningen på semin var trög, arenan halvfylld och dessutom var de första låtarna ganska dåliga, kom inte själv heller riktigt igång, annat blir det på nästa semi för där inleder Island och sedan Sverige så fullt ös from the very beginning.
Bland fansen var det en liten skräll att Finland gick vidare, många sörjar Andorra och andra typiska schlagerländer, men det skiter jag i just nu, t ex Andorra höll ej måttet, konservativ har jag inte varit och tänker ej heller bli.
Trevlig stämning på afterpartyt och alla gratulationer från andra värmde, Thomas Lundin och Kjell Ekholm var nöjda med resultatet så även den finska delegationen förstås, själv var jag mycket hög på adrenalin och inget annat, känns som all kalk rensades bort ur ådrorna! Verkade som det var blåvita fansens kväll- Finland, Israel och Grekland syntes mycket i vimlet!
Nu blir det nya rep, om några timmar! Go Perrelli go samma säger jag till Schweiz som jag redan nu tror droppar ur, Island får gärna ta sig till final!

1 kommentar:

marianne sa...

Heja FINLAND!!!
Det är klart pojkarna skall gå, om inte första plats så i alla fall högre än somliga!
Gossarna är ju supergoa!