torsdag 15 maj 2008

Belgrade calling!

Måste erkänna att nu suger det i schlagertarmen men månne jag inte skall få det suget mättat under dagarna i Serbien, känns så i alla fall! Kollade tidtabellen för finalen- rep 21.00 på fredag kväll, rep lördag 15.00 och final 21.00, det ni blir många handklappningar under dessa 27h, och så gäller samma tidtabell för bägge semifinalerna-puh! Dessutom blir det några kvällar på Euroclub med musik i samma tema samt en del rep eftersom jag har akreditering och kommer in på Beogradska Arena under samtliga.
Väskan är packad med diverse skor, byxor och skjortor, det är mycket man skall tänka på inför semifinal I med Finland, semifinal II med Sverige och sedan förstås stora finalen med en temperatur som ej går av för hackor-flaggor, masker och boor också nedpackade! Första året gällde kavaj men det va också sista gången, ifjol svettades jag som bara den även om jag bara hade ett linne, ni såg väl på TV!?!
Repen har hållit på sedan i söndags, alla har kört ett rep och nu är man inne på andra varvet, märks att nerverna börjar kom upp till ytan bland artisterna eftersom skandalerna och skvallret dyker upp. Ryssland skall dra sig ur eftersom man ej får ha den scenografi som man tänkt sig, Grekland gillar ej att ha ett reklaminslag före uppträdandet, Perrellis klänning väger 5kg och golvet är för halt för hennes pjuks(inte tvärtom förstås), Ukrainas Ani Loraks Cavalliklänning anlände till Belgrad men var en nummer för liten, Slovenien får ingen ordning på sitt uppträdande......
Har lyssnat till låtarna säkert 50 ggr och tycker fortfarande att många borde stannat hemma i år. Kalkonlåtarna är många och jag bara hoppas att dom tar ut varandra i röstandet, hittar
t ex inget bra i Estlands eller Irlands bidgrag för att nämna de värsta.
Som vanligt finns de också många låtar som är bra men ej kommer att slå ut i blom just den 24. maj!
Jag gillar låtarna från: Serbien, Rumänien, Schweiz, Island, Frankrike, Holland och Ukraina och vad företräder dessa då, jooo-o en mix verkligen: Eros Ramazotti stuk, pop, eurodisco, elektropop, balkanballad & turkpop, snacka om att jag har bred smak! Lööwet-skall vi köra Islands låt på nästa show?
Länder som kan överraska är Bosnien - H, Armenien och Azerbadjan, fattar ej att Ryssland ligger etta på vadslagningslistorna.
Sverige är ju förstås också med men det känns mer och mer som Perrelli ej kommer att fixa detta men det är ingen surprise för moi. Hon är proffsig ut i manikyrnagelspetsarna tammefan men lite för gammaldags och så länge som SVT prioriterar höga tittarsiffror framför eventuell europeisk seger kommer Sverige ej att ta hem segerbucklan, hade gärna sett BWO på scenen i Belgrad och är övertygad att dom gjort ett bättre resultat än Charlotte- tiden förändras snälla SVT eller kanske ni ej vill vinna!
Bland fansen ligger ju Perrelli bra till och är säker på att det flesta kan koreografin , speciellt huvudrullningen mot slutet; blundar nu och tänker hur det ser ut på Euroclub när "Hero" spelas, oj, oj vilken pausjympa!

Kommer att skriva mer under veckan men kolla gärna också min schlagerkompis blogg; lilianseurovision.blogspot.com - hennes fingrar funkar snabbare än mina och om de mesta tycker vi lika, skriver kommentar om hon flippar ur!
Kram Roger

1 kommentar:

marianne sa...

Hej
Nu tror jag att jag lyckas!?
Inget ord om FINLAND som antingen blir en jätteskräll eller bottennapp! FINLANDS bidrag är i alla fall bättre än hm hm "13 på dussinet" låt/artist! hm eller?
Men Rogers bloggsida är fin!!!