fredag 9 maj 2008

Istanbul

Höll på att glömma att jag varit i Istanbul mellan varven, slutade nämligen mitt arbetspass i denna turkiska stad. Har alltid haft en dröm att besöka Istanbul och nu blev det verklighet och detta är min nya älskling- inte för att jag blev erbjuden asiatiska horor eller turkiska call boys- utan för att den är ju bara så häftig, vilken puls 24h i dygnet, vilka moskéer, vilka ruckel, vilken raki, vilka höga backar, vilka trevliga människor-är bara helt såld av allt myller överallt!
Har ni möjlighet så ta en tur, det räcker med att besöka ett par moskéer och så har ni avklarat det kulturella och historiska, därefter kan ni njuta av dagens Istanbul! Och jag tycker att ni skall bo i närheten av Taksim!

1 kommentar:

Blogging around the world with Lilian sa...

Vilken sofistikerad layout du hittat. Lilian