söndag 25 maj 2008

Dima Bilan gick hem!

Stämningen i Beogradska Arena och på Presscentret var ej på top när årets schlagerkavalkad va avslutad. Alla visste vi att han va farlig, nästan alla fans sa att han ej får vinna, ingen skulle åka till Ryssland i så fall. Men han gick och vann och det känns just idag inte riktigt bra men det går väl över. Har ju döpt killen till Rysslands Britney Spears om ni förstår vad jag menar!
Hade hellre sett Ani Lorak vinna men icke, jaa nästan vilket land som helst men icke Ryssland. Frågorna hopar sig hur man skall få allt att löpa där, säkerhet, fans, visum, var ordnas tävlingen osv. Kan tänka mig att detta blir ett mastodontkalas i Moskva eller St Petersburg för man vill visa vad dom kan fixa, har satsat enorma pengar på att vinna tävlingen.
Island, Norge och Danmark gjorde bra ifrån sig, Finland i botten och Sverige strax före. Största besvikelsen är säkert Sverige, elaka tungor har redan ändrat titeln från Hero till Zero.
Jag skällde ju ut Finlands afterparty ifjol lite, fint var det ordnat men valomerkki gillade jag ju inte. Hörde nu att det hade behövts ett regeringsbeslut för att få hålla öppet längre, alkohollagen borde kanske förnyas. Här ordnades inget riktigt After party utan vanlig lördagsdans på Euroclub blev det och här har man öppet så länge gänget köper.
OGAE kompisen i Serbien fick en boa och tre andra for den finska sångaren iväg med, undrade vad han tänkte när han vaknade på morgonen med tre boor runt sig. Jag var själv förvånad när jag vaknade en morgon och hade ett par fjädrar i kalsongerna men var det egentligen så konstigt då jag sprungit runt med boorna en hel kväll.
Annars löpte ju allt utan större problem, programledarna var lite mera avslappade men ändå rätt tråkiga tycker jag, Mikko och Jaana slog dem med hästlängder, mellanprogrammen mycket intetsägande, lite buande nu och då men ej så allvarligt.
Kom hem vid halv sex, sedan bara att packa, sista snacket med våra irländska kompisar som också gillade att vaka och sedan ge sig till flygfältet och hoppas på att man kommer med JATplanet till Sto för det blir tungt om ändrade resplaner dyker upp. Kom med planet och det gjorde Perrelli också så nu är hon i Stockholm igen, gud vad hon är smal, nästan anorektisk!
Varit en häftig tid i Belgrad, det bohemiska hostellivet på ArkaBarka är slut men bor säkert där om jag åker tillbaks till Belgrad, träffade trevliga människor, avslappnat och annorlunda. Tiden gick snabbt som bara den och upplevelser är det ingen brist på, oj,oj,oj! Norwegian börjar flyga till stan så boka en biljett, tycker det är värt att åka nu innan de stora turistmassorna dyker upp.
Ingen schlagermusik spelas hemma just nu och inte på ett tag framöver, slut också på junkfoodätandet, sena nätter, taxiresor, kändisar och det blir i stället eltandborste, kompisar, Hästens säng och vegetarisk kost!



Tack Lilian för en underbar tid i Serbiens huvudstad Belgrad.

Inga kommentarer: