onsdag 21 maj 2008

Ny karriär-nejdå det blir det icke!



Hej på Er, hur har ni det?
Här kör vi samma stuk som tidigare, datorn i famnen och schlager i öronen och så springer vi på rep mellan varven.
Första repet inför andra semin gick av stapeln idag på onsdagen, lika tomt i arenan som tidigare men enligt rykten så har Serbiens TV fått i uppdrag att fylla arenan tills torsdag semifinal II- do whatever you want men den skall va full på torsdag lär stora pojkarna sagt.
Andra semin är mera osäker, vem går vidare och vilka floppar? Vem gör en Kate Ryan?
Skulle gissa på att Sverige, Ukraina, Island, Portugal i alla fall tar sig vidare till final men sedan blir det svårare. Turkiet gör säkert dem sällskap och så hoppas jag på Schweiz som är min favorit men vår Paolo har lite svårt med tonerna nu och dåoch håller nerverna. Gillar Vitrysslands koreografi och Danmarks svärmorsdröm. Ungern är värt en finalplats och Georgien tar en även om jag tycker att så borde det ej bli. Georgien gör dock ett klädbyte som gick snabbt, oj,oj här vi nåt att bita i. Vad Malta gör får vi allt se, lite hysterisk är den, som kuriosa kan nämnas att Malta har en svensk kille i kören och två svenska dansare.
Man skall dock ej räkna att det är säkert för Perrelli att gå till final, undrar vad Björkman funderar på just, hade hon ett annat startnummer vore det bättre men är nu inne i värsta getingboet och blir allt mera övertygad om att BWO varit enda rätta alternativet med tanke på den internationella finalen.
Med tanke på ny karriär så blir det ingen, har fått första lektionen i hur en artikel skall skrivas och det känns nog som att jag skall hålla mig till brickan i stället för pennan. Första artikeln har dock åkt iväg och nu väntar jag med spänning på om den kommer att publiceras.
Mat skall vi ha idag och skall t o m på restaurang, lunchen blev en joggis och en banan , frukosten bestod av toast och te, kommer ej att vilja se junkfood när jag kommer hem men däremot mera grönsaker och frukt. Ikväll är det nordisk/västeuropeisk schlagerdisco på Eurocafe, man kan ju alltid gå förbi!!!!!!!!!!!
Vi tänker ju också business när vi är härborta och det har ju varit snack om att starta ett ålderdomshem i typ Grekland men är det så smart egentligen. Stället där vi bor har en skön atmosfär, man bor liksom hemma hos nån samtidigt som det spelas loungemusik i vardagsrummet för gäster som kommer, sätter sig på terrassenoch tar en drink och tittar på skitiga Donau. Mat kan man få om man beställer på förhand, ägarna tycks gilla compact living också. Varför skall vi då byta från åldersdomshem till flytande hostel- vi kommer att träffa mera intressanta människor, I promise!
Har du Teija annars nån av boorna, tänkte bara om du kan komma med den vita före lördag för vi behöver den om Finland vinner, tänker ej ge min enda till Lilian!
Fick just veta att om ni vill se mig på bild så kolla http://www.vasabladet.fi/ , dom tycks gilla mitt face för jag var utblottad i tidningen för 3 månader sedan. Den nya bilden tagen efter första semin, fastnade på bild tack vare boorna!

1 kommentar:

marianne sa...

Du är så söt så i Vasabladet!!!
Du har väl åkt upp till Norden nästa helg eller bosätter du dig i Belgrad?
Jag åker på en vecka till Kreta nästa fredag, känner att jag behöver lite Medelhav innan sommaren.