lördag 26 maj 2012

Det närmar sig!



Nu är man på slutrakan med årets dekadenta show- vem vinner??

UK; Hoppas att jag inte ens som 76 åring sitter i publiken, men sjunga kan Humpan ännu. Rösten varit upp och ned, idag var den upp i alla fall.



Ungern; Elektropop med killarna som haft kul i Baku, dom har bl a hunnit spela in en video till nästa låt som skall släppas. Och ett par Unicum har det säkert också blivit.



Albanien; Kanske årets bästa röst, väl skrikig låt i min smak och en originell urringning.



Litauen: Är otroligt glada och stolta att vara med i finalen men hur långt räcker detta? Undrar om han är nån typ av  musikalstjärna hemma?



Bosnien Herzegovina; Fattar fortfarande ej varför i final?



Ryssland; Stackars tanter som utsätts för denna karusell, längtar säkert hem till ogräset i grönsakslandet. Mera jag lyssnar på den, desto mindre gillar jag den.


Island; Nightwish variant i mina öron. Gillar denna typ av musik. Reykjavik, kanske ändå inte.


Cypern; Ivi lovade fundera spela in låten på grekiska , hoppas hon ej glömt det. Skall ni till Medelhavet i sommar så räkna med att den spelas där. Tor- you got a mission, att lära dig orden!




Frankrike;  Annorlunda scenografi och. Carolafläkten är i gång. Vackert på alla sätt och vis. Fick lite Årsta Sertab feeling i början av låten- No more than five vet jag menar!


Italien; Kan va en dark horse, kommer högt i alla fall, får lite Lena feeling. Elegant italienskt förstås med grönt och kolla öronsnäckan.


Estland; Sååååååå braaaaa. Tävlingens bästa male röst. Har ännu ej bestämt mig men top 3 för Ott hoppas jag på!


Norge; Tonårspop. Undrar vilken skonummer han har, ser ut som han har stora fötter. Nejdå det är bara skärmen som ljuger.

Azerbadjan;  Några strutsar har gått åt till hennes utstyrsel. Vackert och kommer högt men vinner säkert icke. Åker gärna själva till Baku igen men icke 2013.

Rumänien; Nästa somamrplåga, lär er dansen så hänger ni med. Har stora förväntningar, vi får se.

Danmark; Not my cup of tea.

Grekland; Not for me!

SWE; Har sagt det som behöver sagas. Tar med stolthet på mina SWE kallingar idag.




Turkiet; Han måste ha en fin garderob, skulle gärna vilja kolla. Han har alltid kul kläder!



Spanien; Madrid here we come! Eller blir det Solna eller lovely Tallinn. Pastora sjunger såååå braaaa och har en häftig låt. Överdelen på klänningen ganska gräslig, ta fram ZicZac Singer maskinen före kvällen.

Tyskland; Ännu en bra låt!!

Malta; en av svensklåtarna, håll koll på fötterna. Hamnar i nedre halvan.

Makedonien; Fattar inte varför jag lämnade henne utanför finalfältet, sorry, den är ju bra. Undrar om jag skulle vilja möta henne i mörk gränd nån natt.

Irland: Årets kalkon, dom kan ju icke sjunga.

Serbien: Zeljko tar hem många röster via namnet sitt men den är ej som Lane Moje.


Ukraina; Fotbollslåten som kommer att spelas en och annan gång. Undrar vad hon kommer att ha på sig i finalen och hur mycket av brösten som visas?? Dansarna har anställts enligt vadmuskelmåtten. Där hade kanske jag haft en chans!

Moldavien; Joo, jaa

Estland, Spanien och Sverige har jag i top!! Övriga tio top är Italien, Ukraina, Tyskland, Turkiet, Serbien, Ryssland och så nåt land till ??


Inga kommentarer: