onsdag 16 maj 2012

Eurovision 2012, Loreen dagen



Första gången jag var inne i Crystal Hall idag, och visst är den stor, hoppas taket inte rasar in.

Ingen Euroclub igår heller och nu retar det lite när man tittar på videorna därifrån, nå den finns kvar och jag lär få min dos!

Och om det är nån som funderar på hur hälen mår och jag kan berätta att det finns hopp. Har konsulterat två sjuksköterskor och som sagt det lokala apoteket, fått tips om att köpa  ägg , söndra dem och ligga  hinnan på såret. Det har putsats och torkats och länge så länge leve Compeed. Flip-flop är ännu populära men månne jag inte skall till helgens party kunna ställa mig i mina röda- ej samma par som vid intervjun dock utan mina nya italienska från Bari!!


                                 Månne SHIRA  från Israel behöver låna lite Compeed när dan är slut??


Vi träffade Ausben Jordan, Loreens dansare!


                                                        Andra semifinalens sista rep;



Slovenien; Hoppas dom glömt hattarna hemma, det va ju lite too much. Detta är årets bästa balkanlåt, får jag bestämma är den TOP5.



Kroatien;  Nina är en stor stjärna i hemlandet men låten  inte i min smak.









Baku, Baku, Baku;  Vågar medge att en liten tår kom i ögonvrån när Mademoiselle  Loreen sjöng,  bara helt fantastiskt med all gåshud både här och där! Om vi skall snacka kvalitet så finns det inget val vem som skall vinna- inget val! Alltså inget val.

Georgien; Dom kommer att ha ett party i morron som knappast går av för hackor men ser ändå inte som det skulle göra låten bättre.



Turkiet; Färgglatt är det visst och svetten strittar. Första gången killen sjunger på engelska .

Estland; Nu kom gåshuden igen,  skägget hinner passligt växa till nästa rep och stå inte som jag dvs med fötterna utåt. Tänk vilken effekt bara det gör när han knyter händerna. GO ESTONIA GO, GO!!
Han verkar ju lite spänd på scenen men en helt annan filur på presskonferansen.

Slovakien; Kanske han skulle va nåt för henne som va kär i mig på 80-talet. Gillar man denna typ av musik är det toppen men risken synnerligen stor att det ej blir nån final för Slovakien i år heller. Ifjol föll tvillingarna igenom och samma öde Mr Max göra.









Norge; Jodå, det går bra för Norge om han bara håller tonen! Undrar om han är gjord av plast, verkar lite Barbie aktig, vi säger väl Ken kanske!


Bosnien  - Herzegovina. Hejdå Baku!





Litauen;  Bättre om man ej ser! Kan inte nån
ringa och säga att han skall plocka bort bindeln.







Det börjar bli mörkt ute, vart försvann denna dag????

Inga kommentarer: