tisdag 15 maj 2012

Tredje dagen på g!

Kvällen avslutades med en god meze middag, första riktiga matbitarna på ett dygn och mums va gott. Har frågat mig själv hur det är möjligt att bygga en mega arena för 25000 gäster och en massa annat men man lyckas ej ordna catering åt några hundra journalister- jag lovar att jag kunde ha fixat det bättre, mycket bättre. Javisst en del gratis snacks serveras men tror dom att vi är duvor eller nån typ av andra ”tipun”, vem lever på olika sorters nötter, baklava, te och russin i 8-10 timmar. Och närmsta fik ligger på 3 kilometers avstånd.

 Traskade glatt till apoteket och för att hitta medikament till min rätt stora, färgglada ”rakkula” men det gick bra även denna gång med teckenspråk. Tanterna skakade på huvet när dom såg min häl men jag mig verktyg och det hela slutade med att jag fick dem att första att jag skall dansa till Abba när jag använt medikamenten. Apotek heter annars aptek på lokala språket.
                                                                Cykel = Velosiped




Serbien; Javisst är han duktig, han har ju deltagit och kommit tre, var en av värdarna i Belgrad och nu så räknar han säkert med vinst, varför skulle han annars va här. Men inte slår låten Lane moje i alla fall.


 Makedonien; jo, ja men kanske nej.


Holland; Fjädrarna har hon packat ned och tagit med sig, inte så smart tycker jag.

Malta; Det räcker ej med lite pojkcharm, det blir knappelunda final för Malta i år heller. En av svensklåtarna dock och Kurt skall komma till Gävle i sommar och skriva låtar.




Belarus; Den blir bara bättre och bättre, dom måste ju komma till final, Vitryssland behöver det också efter ett par magra år. Och trevliga är killarna, tapapde dock icke kameran udner intervjun.

Portugal; Snark, snark. Jag vill så helvetes gärna till Eurovisionfinal Lissabon men tidigast 2014!

Bulgarien; Här blir det ingen intervju för det är bulgariska som gäller, inget bra pussel överlag.





Ukraina; För en vecka sedan sa jag att dom kommer två efter Sverige, fortfarande möjligt.
Vilken sprakfärgfest på scenen och Gaitana verkar bara urmysig, nästan lite för mysig.


                                                                             Gonatt!

Inga kommentarer: