söndag 13 maj 2012

Tour de Baku


Har ej ännu kommit på vad som hände i natt när bilarna tjöt, so what, det  är historia nu. Och nu är gatorna fyllda med cyklister, nån typ av cykeltävling mitt inne i stan. En taxiresa som normalt kan ta 7-8 minuter tog en timme nu dvs gick lika snabbt att promenera så vi tog apostlahästarna.




Är impad över aktiviteten på stan, det putsas och putsas, det planteras, det oljas plattor, det klipps häckar, det rensas i rabatter, det installeras lampor, det, det, det…..  Det va nära att jag ej tog en trippel salchow utanför arenan, oljiga klinkers hade jag haft det att tacka för.  MAKALÖS AKTIVITET säger jag bara, undrar vad dessa arbetare har för arbetsschema! Man vill att allt skall va på top när det sätter igång för typ gemene man om ett tag.


På vägen mot arenan träffade vi en ung lokal schlagerentusiast, detta måste va en dröm för honom att snacka med utländska ”nördar”, han kunde alla texter, egentligen är han nörden och vi noviserna! Undrar om jag som typ 15-åring vågat ens snacka med utlänningar!




Press-center : Impressive, what more to say!  Känns som alla kablar ej kommit på plats ännu men det skall säkert ordna sig! Trevliga volontärer kommer att ha jobbiga men magiska dagar framför sig, vilken Aldo Movar film dom får va med om.


Samlade synpunkter om dagens skörd;
Montenegro- varför stannar ni ej hemma som ifjol, lova för guds skulle att ni ej röstar på denna låt. Tycker inte ens att åsnana är kul! En stand up komiker passar ej in i dessa sammanhang.

Island: Jaa-a, nu steg febern absolut, årets dark horse- i alla fall efter två låtar!! Var med och filmade intervjun med Jonsi och Greta, lovely  people men så är dom ju också skandinaver! Jag gillar ju Nightwish och det finns en touch av dessa finska stjärnor i låten.
Lettland: Samlar poäng med sin charm, och sjunga kan hon, jag hade trott nåt annat! Och hon tittade ju rakt in i min Panasonic.

Albanien; Vill gärna till Tirajana men det blir icke 2013.

Rumänien; Tros gå hem men jag håller icke på den.

Schweiz; Det skall bli finalplats för Unbreakable, coola killar.

Belgien; Fin men preboka returbiljett till onsdag!








Finland; dagens sista rep eftersom schemat sket sig! Jaaa-a vad skall vi tro, "får hon ut" innehållet i texten till 120 miljoner??  Verkade avslappnad och det är ju bra, flickan står ju med fötterna på jorden, hon vill ej heller ha nåt onödigt flams!
Carolafläkten kommer till användning, finländarna brukar ju ha ansvaret för scenfläkterna men månne det inte är lokala som sköter dom här!



Inga kommentarer: