torsdag 24 maj 2012

Villa Petrolea och semifinal I


Den dagen gick snabbt, hann ju med det ena och det andra- shoeshopping, rakning på stan, Nobelparty och semifinal.
Vad gäller rakningen så kommer ett videoclip senare, assistenten redigerar.






Svenska ambassadören var på plats i landet och hade bjudit den svenska delegationen och en del utländska medier till ett party i familjen Nobels residens från 1800 talet. Stället fungerar numera som museum men vill ni kolla det när ni åker till Baku så kom ihåg att boka tid på förhand. Hur vacker och fint som helst, kunde gärna ha detta som mitt hem i detta land men jag får nog gno på ett tag innan jag får ihop så många sekiner.

Här nere jobbar Sverige och Norge synnerligen tätt ihop och det är ju smart, Norge är det enda nordiska land som har en ambassadör här nere konstant medan den svenska ambassadören är bara tidvis här.


Tanken var att det skulle var gardenparty men till det sa vädret stop. Igen en gång undrade jag hur man nu skulle göra eftersom allt var klart för servering ute men blåsten och regndropparna ville nåt annat. Detta hade säkert cateringfirman också tänkt på så plötsligt bjöds alla in i chateuet och fick fick njuta av god mat och dryck där.





Loreens dansare hade kvicknat till efter magsjukan.










Förhandlingar på G??? Bakus universitet nästa??





På plats drog sin var förstås Loreen som gjorde en akustisk version av Euphoria och även Alexander Rydback drog sin Fairytale.



J-P aus Deutschland





Det gick som det gick i semin, hade 8 rätt av 10 så ett hyfsat resultat. Som Greek freak borde jag ju tyckt att Grekland skall vara i final men det gjorde jag ej och tycker fortfarande att dom ej tillhör finalfältet. Pernilla gjorde det suveränt, det va en fullständig tolvpoängare men detta räckte ej final. Hon var nöjd med sitt uppträdande och det är ju viktigast. På söndagen får vi veta var hon hamnade i resultatlistan, skulle gissa på plats 12, troligen med Schweiz framför sig.

Rad nummer 3, mitt framför Pernilla!

Inga kommentarer: